Varmt välkommen att ställa ditt barn i kö till Strandskolans Montessori.

Vad roligt att du vill ställa ditt barn i kö till oss på Strandskolan. För att göra en ansökan klicka på den länk längre ner på sidan som är aktuellt fler er. Det är separata köer för förskola och grundskola, det går att ställa sig i båda köerna samtidigt. Vi fyller främst på med elever till förskola, förskoleklass samt årskurs 7. Övriga årskurser fyller vi på med nya elever i mån av plats.

All kontakt angående ansökan sker via mejl, och det är därför viktigt att du uppdaterar de kontaktuppgifter du lämnar om de inte längre stämmer. Du gör det genom att logga in i samma formulär som där du gör ansökan.

För förskoleklass samt årskurs 7 använder vi för invånare i Kungälvs kommun, kommunens skolvalstjänst. Vilket innebär att båda vårdnadshavarna måste logga in i kommunens skolvalstjänst och välja Strandskolan när det är dags för att önska skola. Mer information kommer i samband med att det är dags.

För frågor om ansökan och kö, vänligen kontakta expedition@strandskolan.org

Fråga: Hur loggar man in i elevkön?

Svar: Du loggar in via länken ”Logga in” i ansökningsformuläret. Härifrån kan du sedan ändra dina egna kontaktuppgifter.

Fråga: Jag har skrivit in fel år, hur ändrar jag?

Svar: Administratören på skolan är den som kan ändra startår och årskurs. Kontakta expeditionen.

Fråga: Jag får information om vilket kö-id jag har, men vilken är min köplats?

Svar: Köplatsen kan variera eftersom barn med syskonförtur kan komma att ställa sig i kö vid ett senare tillfälle. Skolan kan därför inte svara på frågor om vilken köplats ett barn har.

Fråga: Jag har sökt till fel skola?

Svar: Vårdnadshavaren måste göra en ny ansökan till den rätta skolan. Man kan inte flytta en ansökan från en skola till en annan. Även Strandskolans förskola och grundskola är två olika skolor när det gäller ansökningssystemet, vilket innebär att barnet måste stå i både kön till förskolan och till grundskolan separat.

Fråga: Jag tog bort mitt barn från kön, eftersom jag skrev fel i min anmälan, nu kan jag inte ansöka igen.

Svar: Barnet ligger som inaktivt i skolans elevkö. Kontakta vår administratör via expeditionen.

Ansökan till kö

Förskolan »